Η σωστή διαχείριση των οικονομικών μιας Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (ΚοινΣΕπ) είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητά της. Ένα από τα κρίσιμα ζητήματα είναι η κατανόηση των δαπανών που μπορούν να δικαιολογηθούν νομικά και να εκπεστούν από τη φορολογία. Από λειτουργικά έξοδα και αμοιβές προσωπικού έως έξοδα προώθησης και πρώτες ύλες, η ορθή καταχώρηση και τεκμηρίωση είναι το κλειδί για την αποφυγή φορολογικών επιβαρύνσεων. Στον οδηγό που ακολουθεί, θα βρείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις νόμιμες δαπάνες μιας ΚοινΣΕπ, είτε τηρεί απλογραφικά είτε διπλογραφικά βιβλία, ώστε να διαχειριστείτε τα οικονομικά σας με σιγουριά και διαφάνεια.
Οι κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις (ΚοινΣΕπ) στην Ελλάδα υπόκεινται στις ίδιες γενικές φορολογικές διατάξεις που ισχύουν για τις επιχειρήσεις, με κάποιες εξαιρέσεις και ιδιαιτερότητες. Οι νόμιμες δαπάνες που μπορούν να δικαιολογηθούν εξαρτώνται από το αν η ΚοινΣΕπ τηρεί απλογραφικά (έσοδα-έξοδα) ή διπλογραφικά βιβλία.
Γενικές Κατηγορίες Επιτρεπόμενων Δαπανών
Οι δαπάνες που εκπίπτουν πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 22 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ - Ν.4172/2013), δηλαδή να:
- Έχουν πραγματοποιηθεί για τις ανάγκες της επιχείρησης.
- Αντιστοιχούν σε πραγματικές συναλλαγές.
- Είναι καταχωρημένες στα λογιστικά βιβλία.
- Συνοδεύονται από τα νόμιμα παραστατικά.