Η αποστολή ανεπιθύμητων email (spam) για σκοπούς εμπορικής προώθησης απαγορεύεται ακόμα και σε εταιρικά email, εφόσον δεν υπάρχει προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του παραλήπτη.

Νέα Φορέων ΚΑΛΟ
Ανακοίνωση
Δευ, 01/27/2025 - 22:53

Η υπόθεση αφορά την καταγγελία ενός ατόμου (εφεξής καταγγέλλων) προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την αποστολή ανεπιθύμητων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (spam emails) από την εταιρεία ***********. Συγκεκριμένα, ο καταγγέλλων έλαβε email που προωθούσε υπηρεσίες όπως τη δημιουργία e-shop, διαφήμιση μέσω Google Ads, Social Media Marketing και άλλα.

Σύμφωνα με την καταγγελία, ο καταγγέλλων:

  1. Δεν είχε καμία προηγούμενη σχέση ή επικοινωνία με την εταιρεία.
  2. Όταν ρώτησε πώς αποκτήθηκαν τα στοιχεία του, ενημερώθηκε πως είχαν συλλεγεί μέσω "έρευνας αγοράς".

Η Αρχή κίνησε διαδικασίες για να εξετάσει την υπόθεση και ζήτησε επανειλημμένα από την εταιρεία να απαντήσει στην καταγγελία. Η *****, όμως, απέφυγε συστηματικά να συνεργαστεί ή να παρέχει εξηγήσεις, παρά τις πολλές κλήσεις και υπενθυμίσεις.

Νομοθεσία που αφορά την υπόθεση

  1. Άρθρο 11 του Ν. 3471/2006:
    • Απαγορεύει τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας (όπως email) για ανεπιθύμητη εμπορική προώθηση χωρίς την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του παραλήπτη.
    • Η απαγόρευση ισχύει τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπα, όπως ρητά αναφέρει η παράγραφος 7 του ίδιου άρθρου.
  2. Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR – Κανονισμός 2016/679):
    • Ρυθμίζει την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και επιβάλλει την αρχή της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της προστασίας των δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων.
  3. Συμμόρφωση εταιρειών:
    • Οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να απαντούν σε αιτήματα της Αρχής, ενώ η άρνηση συνεργασίας επιφέρει πρόσθετες κυρώσεις.

Πορίσματα της Αρχής

Η Αρχή διαπίστωσε τα εξής {διαβάστε εδώ την συνέχεια}